THE DOCTOR’S SPEECH AS A WAY OF EXPRESSING EMPATHY
Abstract
The article talks about the relationship between the doctor and the patient. The author believes that the effectiveness in the relationship between the doctor and the patient depends on the so-called word “empathy”, that is, on the doctor’s ability to understand the patient’s personal characteristics. Empathy plays a huge role in establishing trusting relationships in doctorpatient communication, which often lead to positive results.
About the Authors
M. A. RaimbekovaKazakhstan
A. B. Saybekov
Kazakhstan
References
1. В.Н. Левина, Статья: Личностные качества врача в сотрудничестве с пациентом, Ижевск. – ИГМА. – 2016.
2. Алборова Залина Олеговна, Статья: Профессионально важные качества (ПВК) в структуре субъектив ных свойств врача. – 2009.
3. Мелкумян Э.Х. Статья: Личностные качества современного врача. – 2011.
4. Мадалиева С.Х., Асимов М.А., Ерназарова С.Т. Статья: Формирование и развитие коммуникативной компетенции врача. – 2014.
Review
For citations:
Raimbekova M.A., Saybekov A.B. THE DOCTOR’S SPEECH AS A WAY OF EXPRESSING EMPATHY. Actual Problems of Theoretical and Clinical Medicine. 2020;(2):24-25. (In Russ.)