Separate Defects Of Management
Abstract
One of the main goals of health care today is to improve the quality of medical care provided at all levels of practical health care. This material shows the results of the analysis of the quality of medical care provided on the basis of the examination of the medical card of inpatients treated in the therapeutic department.
About the Authors
М. Т. ЕникееваKazakhstan
Врач-интерн
А. Е. Пиримжарова
Kazakhstan
Врач-интерн
С. П. Ризайдинов
Kazakhstan
Врач-интерн
Ж. Ж. Жантасова
Kazakhstan
Врач-интерн
М. А. Манарбекова
Kazakhstan
Врач-интерн
Б. С. Дуйсенбеков
Kazakhstan
Врач-интерн
Л. Ж. Оспанова
Kazakhstan
Ассистент кафедры внутренних болезней с курсом клинической фармакологии магистр здравоохранения
References
1. Савельев В.Н., Виноградова Т.В. Индикаторы качества оказания медицинской помощи // Медицинский альманах. – 2011. – № 1. – С. 11-14
2. Карташов В.Т. Качество медицинской помощи: ожидания и действительность // Здравоохранение. – 2008. – № 5. – С. 29-38.
3. Абросимова Н.В., Сулейманов С.Ш. Индикаторы качества лекарственного обеспечения как составляющие управления качеством медицинской помощи // Проблемы стандартизации в здравоохранении. – 2010. – №7-8. – С. 63-67.
4. Плавинский С.Л., Кузнецова О.Ю. Индикаторы качества работы амбулаторно-поликлинического учреждения, основанные на оценке исходов, и процесса оказания медицинской помощи // Вестник Санкт-Петербургской медицининской академии последипломного образования. – 2010. – Т. 2.- №2. – С. 100-105.
Review
For citations:
Еникеева М.Т., Пиримжарова А.Е., Ризайдинов С.П., Жантасова Ж.Ж., Манарбекова М.А., Дуйсенбеков Б.С., Оспанова Л.Ж. Separate Defects Of Management. Actual Problems of Theoretical and Clinical Medicine. 2019;(2):49-51. (In Russ.)