Preview

Теориялық және клиникалық медицинаның өзекті мәселелері

Кеңейтілген іздеу

БАЛАЛАР МЕН ЖАСӨСПІРІМДЕР – МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ, ОНЫҢ ІШІНДЕ ЕРЕКШЕ БІЛІМ БЕРУ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІ БАР ОҚУШЫЛАРДЫҢ ДЕНСАУЛЫҚ ЖАҒДАЙЫН МЕДИЦИНАЛЫҚ ТЕКСЕРУ НӘТИЖЕЛЕРІ БОЙЫНША БАҒАЛАУ

https://doi.org/10.64854/2790-1289-2025-49-3-05

Аңдатпа

Мектеп жасы болашақ аурулардың денсаулығы мен қауіп факторларын қалыптастырудың негізгі кезеңі болып табылады, мектеп жасындағы балалардың денсаулығын сақтау мәселелері денсаулық сақтау және білім беру жүйесі үшін өте маңызды, сондай-ақ халықтың өмір сүру сапасын, Еңбек және әлеуметтік әлеуетін айқындайды.

Мақсат: Қазақстан Республикасында 2016-2024 жылдар аралығында мектеп оқушыларының (0-9 сыныптар) профилактикалық медициналық тексерулерді қамту динамикасын және негізгі патологиялардың анықталуын бағалау, соның ішінде COVID-19 пандемиясының әсерін ескере отырып, және бұзушылықтар арасындағы өзара байланыстарды анықтау.

Зерттеу әдістері мен материалдары: Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің № 31 нысан бойынша ресми есептілігінің ретроспективті талдауы. Тексерулердің қамтылуы бойынша, абсолютті және интенсивті көрсеткіштер (10 000 тексерілгенге) есту, көру, сөйлеу бұзылыстары, сколиоз, дұрыс емес қалып, жүйке-психикалық ауытқулар үшін өңделді. Сипаттамалық статистика, трендтер үшін сызықтық регрессия және Пирсон корреляциясы (p <0,05) қолданылды. Есептеулер IBM SPSS 25.0 және JASP 0.19.3-те орындалды.

Нәтижелер: Тексерулердің қамтылуы пандемияға дейінгі кезеңде орташа 97,8 %-ды құрады, 2020 жылы 86,6 %-ға төмендеді және 2024 жылға қарай 93,9 %-ға қалпына келді. Көру бұзылыстарының анықталуы 10 000-ға 229,23-тен 165,03-ке дейін төмендеді (бұрышы -8,26; p <0,001); сколиоз – 32,39-ден 25,44-ке дейін (-1,01; p <0,01); қалып бұзылыстары – 45,87-ден 30,98-ге дейін (-1,42; p <0,05); жүйке-психикалық ауытқулар – 49,80-ден 14,59-ға дейін (-4,31; p <0,001). Сөйлеу және есту көрсеткіштері тұрақты. Бұзылыстар арасындағы корреляциялар жоғары (r = 0,763-0,956; p <0,01).

Қорытынды: Жүйелі скрининг патологиялардың жүктемесін төмендетуде тиімді, бірақ постпандемиялық кезеңде күшейту қажет. Аймақтар үшін мультидисциплинарлық тәсіл және цифрландыру ұсынылады.

Авторлар туралы

З. Н. Елжанова
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


А. О. Турсун
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


К. Б. Жұбанышева
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


Л. Ж. Орақбай
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


Т. Б. Төлеген
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


Л. К. Хитуова
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


Д. Р. Качурина
«Қазақстан-Ресей медициналық университеті» МЕББМ
Қазақстан


Әдебиет тізімі

1. Qi Xian et al. The totality of social determinants of health contributed to adverse health effects among patients with depression: data from two national cohorts // Epidemiology and Psychiatric Sciences. – 2025. – Vol. 34. – P. e43. – DOI: 10.1017/S2045796024000866 Cambridge University Press & Assessment.

2. Jones D. D. et al. The relationship of mental health disorders and social determinants of health with frequent visits to the emergency department // Western Journal of Emergency Medicine. – 2025. – Vol. 26(4). – DOI: 10.5811/westjem.35599 PubMed

3. Zhu X. et al. Predicting the risk of postpartum depression using social determinants of health / ed. by M. S. House et al. – Amsterdam: IOS Press, 2025.

4. Walsh S. et al. Social determinants of dementia: an overview // Alzheimer and Dementia. – 2025. – Vol. 21(7).

5. Andrade-Sales K. et al. Spatial and social determinants of tuberculosis in the Brazilian Amazon: a five-year multilevel and cluster analysis in the State of Para, 2018-2022 // Brazilian Biological Journal. – 2025. – Vol. 85.

6. Anderle R. V. R. et al. Improving the social determinants of health significantly reduces the incidence of AIDS: a model study involving 1.17 million people in Brazil // BMJ Global Health. – 2025. – Vol. 10(7).

7. Bernardin M. E. et al. Social determinants of health screening and remote intervention in the pediatric emergency department: coverage of rural families // Family and Community Health. – 2025. – Vol. 48, № 4. – P. 259-266.

8. Suiter S. V., Meadows M. L. The level of education and the educational context as social determinants of health // Primary Medical Care: Clinics in Office Practice. – 2023. – Vol. 50, № 4. – P. 579-589.

9. Case A., Fertig A., Paxson K. Long-term impact of children’s health and circumstances // Journal of Health Economics. – 2005. – Vol. 24(2). – P. 365-389.

10. Huang K.-Yu., Cheng S., Tice R. School contexts as social determinants of children’s health: current practice and its significance for future public health practice // Public Health Reports®. – 2013. – Vol. 128(6). – P. 21-28.

11. World Health Organization. CSDH Final Report. – Geneva: WHO, 2008.

12. Pianta R. S. [et al.]. The connection of the kindergarten classroom environment … // Primary School Journal. – 2002. – Vol. 102(3). – P. 225-238.

13. Krosno R. Double deficiency or signs of resilience? … // American Journal of Educational Research. – 2005. – Vol. 42(2). – P. 269-303.

14. Paula J. S. D., Ambrosano G. M. B., Miale F. L. The influence of social determinants on the oral health of schoolchildren in Brazil // Brazilian Oral Research. – 2015. – Vol. 29(1).

15. Shi Ch. et al. Ethnic differences in the state of oral health in children: … // BMC Oral Health. – 2018. – Vol. 18(1). – P. 1. – DOI: 10.1186/s12903-018-0475-1.

16. Tudoroniu C., Popa M., Iacob S. M., Pop A. L., Năsui B. A. Correlation of caries prevalence, oral health behavior and sweets nutritional habits among 10 to 19-year-old Cluj-Napoca Romanian adolescents // International Journal of Environmental Research and Public Health. – 2020. – Vol. 17(18). – P. 6923. – DOI: 10.3390/ijerph17186923 MDPI

17. Mukouyama Ch., Koike Y., Hirohara T. Transitional changes in the prevalence of dental caries in children and preventive strategies: a review of nationwide annual surveys in Japan // Oral Health and Preventive Dentistry. – 2018. – Vol. 1(2). – P. 107-111. – DOI: 10.3290/j.ohpd.a40325 quintessence-publishing.com+1.

18. World Health Statistics 2025: health monitoring to achieve the SDGs and Sustainable Development Goals [Electronic source]. – Geneva: WHO, 2025. – URL: https://www.who.int/publications/i/item/9789240110496 (Accessed: 01.07.2025).

19. Health of adolescents and young people [Electronic source]. – Geneva: WHO. – URL: https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/adolescents-health-risks-and-solutions (Accessed: 01.07.2025).

20. Child mortality and causes of mortality [Electronic source]. – Geneva: WHO. – URL: https://www.who.int/data/gho/data/themes/topics/topic-details/GHO/child-mortality-and-causes-of-death?utm_source=chatgpt.com (Accessed: 11.07.2025).

21. World health statistics 2025: health monitoring to achieve the SDGs and Sustainable Development Goals [Electronic source с]. – Geneva: WHO, 2025. – URL: https://www.who.int/publications/i/item/9789240110496 (Accessed: 11.07.2025).

22. Кучма В. Р., Сухарева Л. М., Рапопорт И. К., Шубочкина Е. И., Скоблина Н. А., Милушкина О. Ю. Популяционное здоровье детского населения, риски здоровью и санитарно-эпидемиологическое благополучие обучающихся: проблемы, пути решения, технологии деятельности// Гигиена и санитария. – 2017. – Т. 96, № 10. – P. 990-995. – DOI: 10.18821/0016-9900-2017-96-10-990-995.

23. Бадеева Т. В., Богомолова Е. С., Матвеева Н. А., Шапошникова М. В., Котова Н. В., Олюшина Е. А. и др. Оценка приоритетных факторов риска здоровью городских школьников // Здоровье населения и среда обитания. – 2016. – № 3. – P. 42-47.

24. Маклакова О. А., Вандышева А. Ю., Штина И. Е., Валина С. Л. Особенности формирования нарушений осанки у детей в период школьного обучения // Гигиена и санитари. – 2022. – № 6. – URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-formirovaniya-narusheniy-osanki-u-detey-v-period-shkolnogo-obucheniya (дата обращения: 08.10.2025).

25. Schulte-Körne G. Mental Health Problems in a School Setting in Children and Adolescents // Deutsches Ärzteblatt international. – 2016. – Vol. 113(11). – P. 183-190. – DOI: 10.3238/arztebl.2016.0183 epub.ub.uni-muenchen.de.

26. GBD 2017 Child and Adolescent Health Collaborators et al. Diseases, Injuries, and Risk Factors in Child and Adolescent Health, 1990 to 2017: Findings From the Global Burden of Diseases, Injuries, and Risk Factors 2017 Study // JAMA Pediatrics. – 2019. – Vol. 173(6). – Article No. 190337.

27. Polanczyk G. V. et al. Annual Research Review: A meta-analysis of the worldwide prevalence of mental disorders in children and adolescents // Journal of Child Psychology and Psychiatry. – 2015. – Vol. 56(3). – P. 345-365.

28. Pandemic and suicide problem in Kazakhstan: prevention strategies [Electronic source]. – CABAR.asia. – URL: https://cabar.asia/ru/pandemiya-i-problema-suitsida-v-kazahstane-str¬ategii-predotvrashheniya (Accessed: 11.07.2025).

29. Wasserman D., Cheng Q., Jiang G.-X. Global suicide rates among young people aged 15-19 // World Psychiatry. – 2005. – Vol. 4(2). – P. 114-120.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Елжанова З.Н., Турсун А.О., Жұбанышева К.Б., Орақбай Л.Ж., Төлеген Т.Б., Хитуова Л.К., Качурина Д.Р. БАЛАЛАР МЕН ЖАСӨСПІРІМДЕР – МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ, ОНЫҢ ІШІНДЕ ЕРЕКШЕ БІЛІМ БЕРУ ҚАЖЕТТІЛІКТЕРІ БАР ОҚУШЫЛАРДЫҢ ДЕНСАУЛЫҚ ЖАҒДАЙЫН МЕДИЦИНАЛЫҚ ТЕКСЕРУ НӘТИЖЕЛЕРІ БОЙЫНША БАҒАЛАУ. Теориялық және клиникалық медицинаның өзекті мәселелері. 2025;(3). https://doi.org/10.64854/2790-1289-2025-49-3-05

For citation:


Yelzhanova Z.N., Tursun A.O., Zhubanysheva K.B., Orakbay L.Zh., Tolegen T.B., Khituova L.K., Kachurina D.R. ASSESSMENT OF THE HEALTH STATUS OF SCHOOL CHILDREN AND ADOLESCENTS, INCLUDING THOSE WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS, BASED ON THE RESULTS OF MEDICAL EXAMINATIONS. Actual Problems of Theoretical and Clinical Medicine. 2025;(3). https://doi.org/10.64854/2790-1289-2025-49-3-05

Қараулар: 16


ISSN 2790-1289 (Print)
ISSN 2790-1297 (Online)