Жоғары оқу орнында оқитын фармацевт-студенттерді ынталандыру
https://doi.org/10.24412/2790-1289-2024-4-25-37
Аңдатпа
Қазіргі әлемде фармацевтикалық білім болашақ кәсіби мансапты қалыптастыруда ажырамас рөл атқарады. Фармация жолын таңдаған студенттердің мүдделерін түсіну болашақта сапалы фармацевтикалық көмек көрсетудің негізгі факторына айналады. Бұл зерттеу осы мамандықты таңдауға әсер ететін мотивациялық факторларды талдауға, сондай-ақ оқытудың әртүрлі кезеңдеріндегі қатысу динамикасын зерттеуге бағытталған.
Материалдар мен әдістер. Зерттеудің мақсатын жүзеге асыру үшін әлеуметтанулық сауалнама жүргізілді. Зерттеу нысандары «Қарағанды медициналық университеті» КЕАҚ «Фармация» мамандығының 1-5 курс студенттері болды.
Зерттеу нәтижелері бұл мамандықты таңдаудың ең маңызды мотивтері мамандықтың беделі, диплом алу және адамдарға пайда әкелуге деген ұмтылыс екенін анықтады. Дегенмен, студенттердің қызығушылықтары оқудың әртүрлі кезеңдерінде өзгеруі мүмкін екенін атап өткен жөн. Бірінші курс студенттері білім алуға көбірек қызығушылық танытады, ал жоғары курс студенттері кәсіпті игеруге бейім. Бұл зерттеудің практикалық маңыздылығы студенттердің мотивация деңгейі олардың кәсіби дайындығына және болашақта сапалы фармацевтикалық қызмет көрсету қабілетіне тікелей әсер етеді.
Қорытындылар.Алынған нәтижелер фармацевтикалық білім беру саласында одан әрі зерттеулер мен практикалық қолдану үшін құнды ақпарат береді. Бұл болашақ фармацевтер үшін жақсы дайындықты қамтамасыз ете отырып, студенттердің мотивациясын және білім беру бағдарламаларын олардың жеке қажеттіліктеріне бейімдеуді жақсырақ түсінуге ықпал етеді.
Авторлар туралы
Г. С. КемеловаҚазақстан
Кемелова Гүлшат Сейтмұратқызы – медицина ғылымдарының кандидаты, Симуляциялық және білім беру технологиялары орталығының директоры, клиникалық фармакология және дәлелді медицина кафедрасының қауымдастырылған профессоры, «Клиникалық фармакология» мамандығы бойынша жоғары біліктілік санатындағы дәрігер
Қарағанды
Т. Л. Кан
Қазақстан
Кан Татьяна Леонидовна – «Фармация» мамандығы бойынша 2-курс магистранты
Қарағанды
И. С. Провоторова
Қазақстан
Провоторова Илона Сергеевна – «Фармация» мамандығы бойынша 2-курс магистранты
Қарағанды
Д. М. Кудерина
Қазақстан
Кудерина Джамиля Мараткызы – «Фармация» мамандығы бойынша 2-курс магистранты
Қарағанды
А. Д. Досай
Қазақстан
Досай Ақниет Досымқызы – «Фармация» мамандығы бойынша 2-курс магистранты
Қарағанды
Әдебиет тізімі
1. Abdelhadi N. et al. Doctor of pharmacy in Jordan: students’ career choices, perceptions and expectations // Journal of Pharmacy and Nutrition Sciences. – 2014. – Vol. 4(3). – P. 213-219. – DOI:10.6000/1927-5951.2014.04.03.7.
2. Anderson Jr D. C. et al. Influences on pharmacy students' decision to pursue a Doctor of Pharmacy degree // American Journal of Pharmaceutical Education. – 2008. – Vol. 72(2). – P. 22. – DOI: 10.5688/aj720222.
3. Azhar S., Hassali M. A., Ibrahim M. I. M. et al. The role of pharmacists in developing countries: the current scenario in Pakistan // Hum Resour Health. – 2009. – Vol. 7. – Article No. 54 (2009). – DOI: https://doi.org/10.1186/1478-4491-7-54.
4. Baia P., Strang A. An elective course to promote academic pharmacy as a career // Am J Pharm Educ. – 2012. – Vol. 76(2). – P. 30. – DOI: 10.5688/ajpe76230.
5. Brazeau G. Entrepreneurial spirit in pharmacy // Am J Pharm Educ. – 2013. – Vol. 77(5). – P. 88. – DOI: 10.5688/ajpe77588.
6. Ильина Т. И. Методика изучения мотивации обучения в вузе. URL: http://testoteka.narod.ru/ms/1/05.html (дата обращения: 12.10.2023).
7. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург: Питер. – 2002. – 512 с.
8. Kieran Dalton & Stephen Byrne. Role of the pharmacist in reducing healthcare costs: current insights // Integrated Pharmacy Research and Practice. – 2017. – Vol. 6. – P. 37-46. – DOI: 10.2147/IPRP.S108047.
9. Modipa S. I., Dambisya Y. M. Profile and career preferences of pharmacy students at the University of Limpopo, Turfloop Campus, South Africa // Educ Health (Abingdon). – 2008. – Vol. 21(3). – P. 164.
10. Myers T. L. et al. A summer pharmacy camp for high school students as a pharmacy student recruitment tool //American Journal of Pharmaceutical Education. – 2012. – Vol. 76(4). – P. 60. – DOI: 10.5688/ajpe76460.
11. Обзор казахстанской системы здравоохранения: итоги 2021 года [Электронный ресур]. Официальный информационный ресурс Премьер-Министра Республики Казахстан 19.04.2022 [Web-сайт]. – URL: https://primeminister.kz/ru/news/reviews/obzor-kazahstanskoy-sistemy-zdravoohraneniya-itogi-2021-goda-1933931 (дата обращения: 10.10.2023). Obzor kazahstanskoj sistemy zdravoohranenija: itogi 2021 goda. Oficial'nyj informacionnyj resurs Prem'er-Ministra Respubliki Kazahstan 19.04.2022 URL: https://primeminister.kz/ru/news/reviews/obzor-kazahstanskoy-sistemy-zdravoohraneniya-itogi-2021-goda-1933931 (date of application: 10.10.2023) (in Russian)
12. Pearson G. J. Evolution in the practice of pharmacy-not a revolution! // CMAJ. – 2007. – Vol. 176(9). – P. 1295-1296. – DOI: 10.1503/cmaj.070041.
13. Sam A. T., Parasuraman S. The Nine-Star Pharmacist: An Overview // J Young Pharm. – 2015. – Vol. 7(4). – P. 281-284
14. Thamby S. A., Subramani P. Seven-star pharmacist concept of WHO // Journal of Young Pharmacists. – 2014. – Vol. 6(2). – P. 1.
15. Wilson K., Jesson J., Langley C., Hatfield K., Clarke L. Pharmacy Undergraduate Students: Career Choices and Expectations Across a Career Choices and Expectations Across a Four-Year Degree Programme. London (UK): Royal Pharmaceutical Society, 2006. – 99 p.
16. Yamamura S., Takehira R. Effect of practical training on the learning motivation profile of Japanese pharmacy students using structural equation modeling // J Educ Eval Health Prof. – 2017. – Vol. 14. – P. 2. – DOI: 10.3352/jeehp.2017.14.2.
17. Younes S., Hammoudi Halat D., Rahal M., Hendaus M., & Mourad N. (). Motivation. satisfaction. and future career intentions of pharmacy students: A cross-sectional preliminary analysis // Currents in pharmacy teaching & learning. – 2022. – Vol. 14(11). – P. 1365-1372. – DOI: https://doi.org/10.1016/j.cptl.2022.09.026.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Кемелова Г.С., Кан Т.Л., Провоторова И.С., Кудерина Д.М., Досай А.Д. Жоғары оқу орнында оқитын фармацевт-студенттерді ынталандыру. Теориялық және клиникалық медицинаның өзекті мәселелері. 2024;(4):25-37. https://doi.org/10.24412/2790-1289-2024-4-25-37
For citation:
Kemelova G.S., Kan T.L., Provotorova I.S., Kuderina D.M., Dosai A.D. Motivation of pharmacist students at a higher education institution. Actual Problems of Theoretical and Clinical Medicine. 2024;(4):25-37. (In Russ.) https://doi.org/10.24412/2790-1289-2024-4-25-37